Annonser är roliga...

Något jag tycker är ganska så idiotiskt av folk som lägger ut
annonser är de som lägger ut bilder tagna på ponnyerna/hästarna
för många år sedan. Jag är ute på hastnet ganska ofta och känner
till lite hästar som är till salu där och frågar mig varje gång varför
vissa lägger ut bilder som är tagna, i detta fallet som jag upptäckte
för några dagar sen runt 3 år sedan. Hm. Visst, det är en kanonfin
bild, säkert säljande, men hur kul är det för kunderna att komma
ut och titta på ponnyn/hästen och så ser den inte alls ut som den
gjorde på bilden? Hästar förändras genom åren. Både till det bättre
och till det sämre. Det är väldigt ovanligt att en häst ser precis likadan
ut i alla år, utan självklart förändras dem. Alla rider olika och självklart
förändras hästen i muskler och liknande då också.
I den här annonsen så såg jag en bild på en häst som hoppade LA
med sin förre ryttare och jag VET att den inte hoppat dem klasserna
sen den såldes, varför då välja en sån bild?
Förstår inte riktigt hur man tänker. Antingen får man ju välja en hyffsat
nytagen bild, eller så får helt enkelt annonsen vara utan.
Riktigt tråkigt för kunderna när ponnyn/hästen inte lever upp till förväntningarna
redan i stallgången när de ska få första intrycket.

Jag minns själv från när jag var yngre och skulle gå över från b-ponny och
åkte ända till småland för att titta på en ponny. Jag var helt KÄR i bilderna.
Ponnyn var kolsvart, ursnygg i vita lindor och bilderna var tagna en vacker
solig sommardag. Vi körde upp i november kanske (?) och möter en raggig
ponny som inte alls var sig lik på bilderna. Muskler hade den tappat något
enormt, raggig och fruktansvärt dåligt klippt var den så jag tappade ju
lusten till att köpa denna ponnyn redan innan jag suttit upp på den. För
det var ju inte alls som jag förväntat mig!
Och nej , man ska inte döma hästen så fort på hur den ser ut, men när
man har förväntat sig något helt annat så blir man helt klart besviken när
man kommer fram och ser den live.
Första intrycket är viktigt!

Håller ni med?


Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Vilka snygga hästar du har! Gillar bilden längst till vänster i din header. :)

2011-03-10 • 15:09:54
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Kan inget annat än att hålla med dig!

2011-03-10 • 16:48:24
Postat av: Lollo

Jaa det blir helt fel! mycket händer under åren och det blir konstigt om man tror att det är i nutid och visar sig vara helt fel! Bättre att vara ärlig o lägga ut från den rätta tiden!

2011-03-10 • 18:25:40
URL: http://www.nattstad.se/louisebrantsberg
Postat av: Linn

Håller med dig fullständigt, blev knäckt när jag letade häst. Folk lovade och som du säger, sätter ut bilder som absolut inte är dagsfärska.

När man kom dit så var det nåt helt annat än det som beskrivits.



En väldigt lugn och sansad häst kunde vara helt oridbar. Het och härjade som en tok...men jodå..lämplig ridskolehäst. SUCK. Det kostar ju att flänga runt så lite ärlighet hade ju uppskattats.

2011-03-10 • 21:32:09
URL: http://qaskiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0