Vad äter Angelo?

På dagen får han fri tillgång till gräs och på natten i princip fri tillgång
till hösilage. Det är det bästa tycker jag, när hästen kan få fri tillgång.
Då blir de aldrig direkt hungriga och individen blir mycket trevliga.
När det gäller krafftfoder, så äter han lite korn och betfor.
Korn väljer jag för att där inte är massa extra energi i det och betfor för
att det är bra för magen och det är gott att äta. Är bra om de kan äta
betfor på en ex tävling ifall de inte vill dricka :) Angelo fick jag truga i
betfor ibörjan, för i polen så har de minsann inget betfor, haha.
Givetvis har han saltsten alltid som han slickar på :)

Mer komplicerat än såhär äter inte min häst.
Jag brukar tillägga vitlök ibland på sommaren ifall jag tycker fästingar
blir ett problem. Men, det har inte behövts de senaste åren.

På detta så håller Angelo sig fin i hullet, får glans i pälsen och är trevlig
i ridningen och hanteringen. Så länge hästarna uppfyller dessa kraven så
behövs det inte enmassa extra tror jag :)



Nöjd häst? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0