Tävling idag

Som sagt, så vad jag och Angelo i Åstorp idag och tävlade. Vi hoppade
en klass - en meter - och det gick superbra. Han var spänd som en stål-
fjäder när jag skulle in på banan... haha!
Neeej, skulle inte gå dit... och inte dit... och ABSOLUT INTE FRAM TILL
VATTENMATTAN som jag snällt tänkte visa honom innan vi satte igång -.-
Knäppis. Men han är för rolig. För sen satte jag galoppskänkel och petar
spöet på rumpan (notera PETAR ;)) och då är ingenting läskigt längre.
Då vet han var som gäller. Han hoppade aningen mer spänt idag än förra
helgen, men han gör en superfin runda och kommer bra på alla hinder utom
ett, som han river ganska grovt ;) Vi kommer lite tokigt, hindret stod mot
publiken och då blev det lite knas. Men han rättar snabbt till sig till nästa
hinder som är kombinationen. Den tar han utan problem idag!
GOOD.
Så, nio hinder hoppar han alldeles kanon, trots stor bana, fina maxade hinder
osv. Härligt :D <3
Han skötte sig med andra ord helt superbra och jag är jättenöjd!
Fin runda och jag blev lite impad av honom att han lyckades få tillbaka koncentrationen
efter att ha rivit så grovt på hindret innan. Ah, ni ska få se själva på film som kommer
ikväll :)

Bjussar på lite bilder sålänge!









Ibland är han lite busig :)







Späänd häst ^^







Big fail.



A-hindret i kombinationen!



Saktar av och rättar galoppen




Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Kul att det gick så bra :D

2011-06-25 • 16:44:07
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Linda - tävlingsryttare

Väldigt fin häst och bilder :)

2011-06-26 • 16:30:00
URL: http://nattstad.se/lindawigren
Postat av: Emme

Vilken fin häst du har, riktigt snygg!:)

2011-06-27 • 09:52:30
URL: http://elitdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0