My star

Resultaten idag på papper är väl absolut inte helt lysande. Men
det har sina förklaringar och min häst hoppade helt grymt idag.
Tror aldrig han hoppat så bra, som han gjorde i 110klassen. Shit!
Aja, i en meter så är vi nolla på hinder fram tills sista hindret. Kombinationen!
Här går det lite fort och min häst blir liksom "SHIT var där ett till?"
Så sprang förbi till b-hindret och när vi kommer igen rider jag honom
väldigt kort in så jag skulle orka klämma honom igenom hela. Vilket
gav ett ner. Men, shit happens, vi har övat ALLDELES för lite på kombinationer
fick jag ju reda på.
I 110klassen hoppar han jadu jäklar i det så jag hänger knappt med  :o xD
Allt går super, fram tills kombinationen i denna klassen med. Där tog det stopp,
han vågade inte riktigt, och jag kan inte klandra honom, så istället för att bråka
eller skaffa tråkig erfarenhet så vände vi upp och tog ett annat hinder och utgick.

Så, summan av dagen - hästen hoppade helt kanon, men jag får ta på mig misstaget
att vi övat för sällan på kombinationer. Men, det är ju ett väldigt enkelt problem att
fixa till :) Jag är inte orolig, vi får öva i veckan inför Åstorp istället!
Höjden och banan i övrigt var absolut inga problem. Han känns väldigt trygg på en
meter och det kändes absolut inte svårt på 110cm heller! Enkelt!

Kombinationsövning i veckan så blir ju detta helt perfekt! :)
















































Underbara häst :) <3

Kommentarer
Postat av: Linn

Ser riktigt proffsiga ut =D

2011-06-18 • 17:35:53
URL: http://qaskiz.blogg.se/
Postat av: My

Jäklar va fin häst asså, riktigt snygg!!!

2011-06-19 • 16:09:45
URL: http://topclass.blogg.se/
Postat av: Anonym

fick du byta bett efter andra klassen?

han såg mkt bättre ut på det vanliga bettet.

Men i hoppningen så såg det ut som han slängde sig lite över hinderna.

2011-06-20 • 10:28:53
Postat av: Lollo

va roligt att det kändes bra! Ser toppen ut jue! :D

2011-06-20 • 13:33:06
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0