Frågor och svar :)

Kom lite frågor och sådär ang tävlingen som jag tänkte svara på :)

"Varför hade ni inte övat tillräckligt på kombinationer INNAN tävling?
Är det inte sent att komma på på tävlingen?"


Svar: Jo, det är ABSOLUT för sent att komma på på en tävling. Big
misstake, men samtidigt så måste jag ju få lov att misslyckas någon
gång. Jag är långt ifrån fullärd och jag lär mig av mina misstag hela
tiden. Jag lär ju mig av att åka ut på tävling och se vad vi lyckats med
och vad vi måste öva på för att nå "perfekt" resultat.
Och jag har lärt mig av de senaste två tävlingarna att i Lomma, så
letade han för mycket hinder själv. Han var inte hundra koncentrerad på
mig och det rättade vi ju till till denna tävlingen nu i Eslöv! För här var
han helt hundra på mig hela tiden. Jag har lärt mig att titthinder är något
vi lyckats bra med att öva hemma - för det är avsolut inga problem på
tävling! Han hoppar allt! MEN, vad vi ska öva på är att byta galopp (JAG
ÄR SÄMST på att lära hästar att byta galopp :() och att hoppa kombinationer.
Där är de grejerna vi måste ta tag i NU :)
Som sagt, man lär sig av sina misstag.

"Hur kan du tycka det resultatet var bra när det var så "dåligt"? Inget illa
menat"


För att jag känner hela tiden en otrolig utveckling i hästen. Han har börjat  HOPPA.
Denna gången lyssnade han på mig helt fantastiskt bra. Man får ju ha i tanken att
han har gått från ingen hoppning alls, till att stadigt (förutom kombinationerna då)
hoppa banor på 1 meter och 110cm på i runda slängar 2-2,5 månader. Hur fantastiskt
är inte det? Jag är nöjd med att han är helt cool på tävling. Jag menar med så lite rutin
så går han in och gör ett superbra jobb. DET är bra psyke. Det är POLSKT psyke haha! xD
Sen är han väldigt rolig att rida och han gör mig alltid glad! Så jag är mer än nöjd med
resultatet på tävlingen trots det på papper ser väldigt dåligt ut. När vi är ute och tävlar
så är vi ju ute efter att samla rutin och erfarenhet. Med mycket i bagaget sen så kommer
nollorna att rulla in. Det får ta den tid det tar. Han är ung än! :)

"Fin han ser ut, är han svår att rida?"

Tack så mycket! Nejnej, han är absolut inte svår :D Han är helt okomplicerad
och jag hade kunnat sätta upp vem som helst på honom utan att vara nervös.
Han är så snäll och vill väldigt väl. Styr på hindret och han hoppar!
Precis som det ska vara :)




filmer från tävlingen kommer! har bara inte hunnit än :)

Kommentarer
Postat av: Noomie

Bra svar tycker jag(:

Hur gammal är han?^^,

2011-06-20 • 13:07:45
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy vilken hemsk bild

2011-06-21 • 11:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0