Skulle kunna bli hollywoodfru?

För vet ni vad jag gör just nu? Jag bakar. IGEN :o
Denna gången blir det kladdkakemuffins. Muuums!
Jag borde vara kapabel till att bli hollywoodfru nu ju,
så duktig som jag är.



 

Tid: 25 min varav 10 min i ugnen

 

16 st

Ingredienser:

  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.


Kommentarer
Postat av: frida

bra blogg du har!besök gärna min blogg! ha det bra/Frida!:)

2011-01-14 • 17:11:49
URL: http://pahastensrygg.blogg.se/
Postat av: pappa

Hmm, borde inte Hollywoodfruar bo i.... -Hollywood?

...och bjuda in sina fäder på fyramånaderssemestrar vid poolen...

2011-01-15 • 16:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0