Ridit på Angelo :D

Åh, underbart. Det var en ganska så pigg liten häst
jag satt upp på idag för första gången. En liten häst med så
mycket energi att det kröp i kroppen på honom. Men trots
det så hade han alla fyra ben i marken hela tiden och var
väldigt snäll. Efter tio minuter hade den värsta energin gått
ur kroppen och en mycket nöjd häst frustade och sträckte
på sina ben. Skönt sa han. Jag kunde verkligen känna på hela
hästen att han tyckte det var jätteroligt och skönt att få lov
att sträcka på sina spralliga unghästben :)

Sammanfattat, så gick det jättebra. Han var jättesnäll.
En jäkla power har han i sina gångarter :o
Han var supermjuk i munnen och väldigt känslig. Underbar
att rida! Min  typ av häst, HELT KLART!
Han kom inte helt till ro idag, men det kommer efter några
dagar skulle jag tro. Han kändes lite lik Bella på något vis!
Väldigt överambitiös och ville väldigt mycket.

Gick gärna med näsan lite långt in ibland, men som sagt
bättre det än att han är hård i munnen :)

Åååh, jag är verkligen charmad!

Bilder togs det några stycken.
Ha lite överseende xD









Haha, inga superbilder, men visst är han fin?
Jag har tokkorta läder. Skulle ha ändrat när
jag hoppat upp, men då var han så toppad
att det kändes inte direkt läge ^^ xd


Kommentarer
Postat av: Ingela

Han är superfin verkligen! Ni passar varandra som handen i handsken! =) Ska bli så roligt att se era framsteg!Kram!

2011-01-18 • 22:05:55
Postat av: linda

super fin vi ses ju nu någon dag :D men jisses vad liten du är hahah

2011-01-18 • 22:14:17
URL: http://mittlivmedhastarna.blogg.se/
Postat av: Louice Råå

vad kul att det gick bra :D ser jätte fin ut ;)

Kan du inte lägga ut film oxå? :)

Hade varit kul å se...

2011-01-18 • 22:50:22
URL: http://louiice.blogspot.com
Postat av: Louice Råå

förresten, har du bara varit i lilla ridhuset med honom? :)

2011-01-18 • 23:02:35
URL: http://louiice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0