Dåligt.

Något som jag såg idag var små ponnyryttare som direkt
efter att de startat med sin ponny kom upp på läktaren och
tittade på sina konkurenter. Det gjorde mig jättearg.
Var blev ponnyn av då? Blev lite chockad över att de
bortskämda ungarna bara lämnade iväg
sin ponny så fort de startat för att gå upp på läktaren? Är det
inte meningen att de ska ta hand om sin ponny efter? Jag anser
det är tråkigt när ungarna lär sig att de bara kan lämna iväg sin
ponny direkt efter de kommit ut från banan redan i så tidig ålder
som b-ponny. Efter en start anser jag att det är en ren
självklarighet att man som ryttare tar hand om sin häst efter.
Det är fruktansvärt norchalant och bortskämt att göra så som många gjorde idag.
Att bara dumpa ponnyn så fort de ridit. 
Ser väldigt otacksamt och illa ut. Jag föredrar de som klappar om
sin ponny efter.



Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig helt och hållet, det är fan synd om ponnyn ju :oo

skulle ALDRIG kunna göra så!!!

2011-01-07 • 20:15:35
Postat av: ellen

sv: haha, men söta ponnyansikte glömmer man sällan :D

2011-01-07 • 22:03:39
URL: http://pyyyrtel.blogg.se/
Postat av: carro

Tycker samma sak många bryr sig inte så mycket om hästen/ponnyn dom är så tävlingsinriktade visst man kan vilja vinna men man är ju ett team med hästen!

Dom borde ju fatta att efter ridning och före är lika viktigt som när man rider :/ Dom är inga "maskiner"

Bra inlägg tycker jag :)

2011-01-08 • 21:58:09
URL: http://satsandeekipage.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0