År 2010.

Jadu. Jösses vilket år. Det har hänt endel och jag har
lärt mig massor. När 2010 började, så jobbade jag fortfarande
hos Sven-Inge på stall kuskahus. Det var en fantastisk tid jag
hade där, men samtidigt en otroligt tuff tid. Det var jobb från
tidiga mornar till mycket sena kvällar. Lärorikt var det absolut
att ta ansvar för så mycket där ute samt rida upp till 16-17
hästar om dagen. Hästarna kom och gick så man fick lära
sig att rida olika hästar hela tiden.
Dagarna gick ut på att rida, rida o rida.
Hade även min ponny Belladonna då, som just fyllt fem år!
Under våren där tävlades det en hel del på pay and jumps.
Vilket gick superbra alla gånger. Hade med mig olika hästar
varje gång ;)
Anledningen till att jag nästan aldrig tävlade på vanliga tävlingar
var för att jag inte hade tid i och med jag jobbade så mkt.

Hösten 2010 så slutade jag på jobbet. Efter över 2 år där
så kände jag att det var ett färdigt kapitel och jag ville fortsätta
med annat. Strax innan jag slutade sålde jag Belladonna som
fick åka hela vägen upp nästan längst upp i landet :o :D
Belladonna har det jättebra och jag har pratat med Caroline
flera gånger sedan jag sålde henne.  Hur bra som helst! :)
Efter allt detta så kom ju kapitlet Molly. Men det tänker jag
inte ta upp, då det är avslutat. Molly finns numera i himlen.

Sist men inte minst, så kom ju Tilly hem till mig! Den 27
december så kom yrvädret hem till mig :)






















Skulle kunna forts. med bilder hur långt som helst. Men tror jag
avslutar här. Ett bra år, med helt oroligt många hästar.
Och nej, jag skämtar inte om jag säger att jag ridit hundratals
olika hästar
det året.





Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud vad kul och lärorikt att få chansen att rida så många olika hästar. men går du inte i skolan?:P

2011-01-09 • 22:31:01
URL: http://showjumpingbyamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0