Ang. sadlen

För att svara på frågor:

Sadlen jag ska hämta imorgon har åkt med bussgods från
Norrköping och landar därför i Ängelholm. Det är en brun
Prestige Golden Star 16tum med normal/vid bom.
Blir nog jättebra tror jag.
Och nej. Jag är inte jättepetig och använder mig utav massa
sadelutprovare och sånt. Så länge sadlen inte ligger helt käpp
rätt åt skogen så anser jag inte det finns någon anledning att
ha "experter" till hjälp. Fårskinnspadd så blir allt jättebra ;)


Jag visar er bilder på sadlen imorgon såklart :)



Ser ni föressten? Mitt underbara dyonträns passade honom :D:D:D


Kommentarer
Postat av: Anonym

De såkallade experterna provar oftast ut sadlar som de vill sälja bara och det kan lika gärna bli rätt åt skogen med deras hjälp också. Så jag använder inte heller sadelutprovare :)

2011-01-18 • 12:43:23
Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

tycker kommentaren över mig och ditt utalande om att vara petig är skamliga! Det handlar om hästens välbefinnande. Min mamma jobbar som sadelutrpovare, Min mamma utbildade sig i flera år, gick som lärling i 2 år under en utav sveriges bästa. Och folk kan med att säga att dom inte kan sin grej! (menar på kommentaren under å så) Men visst, jag kan tänka mig hur folk som inte vet så jättemycket om sadlar kan gissa sig till att en sadel ligger bra "aa jag sitter ju åtminstonde i stolsits", en sadel är a och o till en fungerande hästhållning. :-) Tycker det bara är att ta ut en sadelutprovare som kollar att den ligger korrekt, det är en avgift på 700kr. Det tycker jag att man kan slänga ut på utbildade sadelutprovare! tack å hej!

2011-01-23 • 11:12:01
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0