Hjälp och diskutera

Har på många bloggar sett att de säger det kanske(?) ska införas
E-ponny.
Vad tycker ni om det? Jag fattar inte riktigt grejen varför.
Hörde någon som skulle klassa upp sin d-ponny då till E-ponny.
Men så kan man väl inte göra heller? Man kan väl inte klassa upp b-ponny
till c-ponny bara för att man är förgammal, då borde man inte heller
kunna klassa upp d-ponny till e-ponny.
På en annan blogg stod det att "Äntligen så slipper min stackars lilla
häst på 156 cm hoppa lika högt som storhästarna på 170cm".
Men hm. Vadå. Ska e-ponny hoppa lika högt som d-ponny? Är inte
det fel? Åh, frågorna som poppar upp i mitt huvud blir jättemånga.

Mågna skriver också att deras stackars små hästar inte har en chans
mot de stora 170 hästarna, men det tycker jag låter lite som bullshit.
De små har ju väärldens fördel coh kan ju svänga runt hinderstödet,
det har oftast de större mer problem med. Och att de små hästarna
inte skulle ha samma kapacitet som de stora är väl också bullshit.
Äh, jag vet inte. Vad jag undrar är ifall de kommer sänka hinderna för
de som blir e-ponnyer, eller hur ser planen ut?

Många skriver också att det är så syynd om deras hästar som blev bara
någon enstaka cm över ponnymåttet. Jamen, vafasiken. Stackars alla
ponnyer som blir 132cm och 142cm? Är det inte lika synd om dem?

På b-ponnysidan är det ju faktiskt så att de som är 110cm höga tävlar
mot dem som är 130cm höga. Min b-ponny jag hade var ju bara 120cm
hög och jag kan ju säga er att hon klarade sig riktigt bra bland de större
ponnyerna. Inga problem där inte?

Sen stör jag mig lite på att folk skriver att alla "små" ryttare kanske inte
klarar av att rida de som är ltie större. Det är väl också en rolig grej?
Jag är liten. Jag har köpt mig en unghäst som är strax under 170cm.
Jag lovar er att det kommer gå finemang. Man får väl bara rida hästarna
ordentligt och vara koncekvent. Rida ordentligt, så ser jag inget problem
i att ha en häst som egentligen är för stor.
Jag sitter jämt på stora hästar och det fungerar utmärkt? Jag får ju bara
se till att använda musklerna jag har samt teknik så går det jättebra.

Det är ett väldigt intressant ämne att diskutera faktiskt!

Eller vad säger ni? Vad tycker ni om detta?



Kom igen nu, diskutera på!
Nu har jag uttryckt mina åsikter om det hela :)


Kommentarer
Postat av: isabell premfors

ooh vad ja håller med daj, fattar verkligen inte vrf den ska komma upp helt plötsligt, kommer ju bara blii sååå rörigt, och ska då dem lixom tävla på ponnytävlingar eller "storhäst" tävlingar fattar naaada!!

2011-02-22 • 17:37:44
Postat av: Julia

det kommer inte bli nån e-ponny. det har röstats ner så du slipper fundera :)

2011-02-22 • 19:15:03
Postat av: alexandra

Jag tyckte det var synd att det lades ner lika fort som det kom upp... Som du kanske vet är Pikachu inte så stor ju och vi får verkligen kämpa. Jag kan förstå vad du menar, det kommer alltid finns någon det känner orättvist för men just för min del och dem som har samma problem så ligger egentligen inte problemen i höjden, utan i avstånden. Min häst klarar inte av storhästavstånden pga hans korta steg :/ Detta tycker jag är jättetråkigt för vi kommer aldrig riktigt kunna visa vad vi går för pga av det, varken i hoppningen eller dressyren :(

2011-02-22 • 19:57:02
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: Jessie

Gött Alex. Håller fullständigt med, känns lite som att hur man än vill vända och vrida på det så hittar man ingen jämnbalans. Men helt rätt som du säger, klar alla ''små'' har en chans mot de ''stora'', ser ingen mening med det här e-ponny saken. :)

2011-02-22 • 22:08:24
URL: http://jessicaapalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0