Tips från johannagrant.se!

"När du började rida!"

Jag började rida när jag var... hm, jätteliten :o fyra-fem kanske?
Minns inte riktigt. Min karriär började på Hjärups ridskola. Där min
första favorit var en mörk ponny som hette Tösen. En gammal
trygg ponny.

Jag fick ganska så fort börja hyra en shetlandsponny som hette
Mimmi ett par dagar i veckan. Henne hade jag tills hon skrämde
mig rejält, genom att skena helt okontrollerat flera, flera gånger.

Då kom Brio in i bilden! Livrädd provred jag en ponny som var så
lat att jag inte ens fick ut honom på fyrkantsspåret utan hjälp ibörjan.
Ägarna skämdes - medan vi tyckte det var perfekt!
Han var helt underbar. Hade sina hyss för sig, precis som alla shettisar,
men honom blev jag aldrig rädd för, utan kunde kämpa på istället!




(Oj vilka gamla bilder jag lyckades rota fram!)

Samtidigt som jag red brio, red jag även ett russ som hette Bark på
samma ställe. En riktig snygging, som jag faktiskt hittade på hastnet.se
till salu nu! :o Och vet ni vad? Han finns i klippan - alltså bor ju just nu
jättenära mig! Världen är allt liten!

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=561766





Under tiden jag hade Brio, så red jag även på Lomma Ridklubb. En bra
ridskola, där jag hade shettisarna som favoriter. Speciellt lilla Bullen!
En svart/vit skäck! Jättesöt!

Året jag skulle fylla elva år, så flyttade vi från Lund till Kvidinge där vi
köpte b-ponnyn Ronja :)

Så, på den vägen är det :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0