Hästarna jag har hemma - info!

Kan du inte skriva lite mer om alla hästar di förmedlar just nu?
Både de du har hemma och andra du förmedlar:)


Dem jag har hemma är;

Min alldeles egne vackre Tukan!
Han är en valack jag själv importerat från Polen. Han är verkligen
världens snällaste och goaste häst. Har aldrig varit med om en så
genomsnäll häst faktiskt. Trots sina bara fyra år, så är han aldrig ur
fokus och är verkligen hur mån som helst om sin människa. Han har
haft en gudomlig uppväxt i Polen och det märks så väl på honom.
Han har fått lära sig från början helt rätt och är väl behandlad.
Han kommer ju från ett stort ställe med ca 50 hästar. Direktimporterad
från uppfödaren. Han är van vid mycket rörelse och att många olika
hanterar honom. Han har verkligen fått lära sig att människor är snälla
och bara vill honom väl :)
Han är super i all hantering, såsom sko, klippa och lasta. Enkel häst!
I ridningen har han alldeles lagom motor, är välriden och kan allt
en fyraåring ska kunna. Han har väldigt lätt för sig, rör sig trevligt och
hoppar jättefint. Har en väldigt fin överlinje i hoppningen och öppnar
upp fantastiskt bak. Stor potencial!
En häst som passat såväl den mindre ruttinerade ryttaren tack vare
sitt fina psyke, som den som vill satsa, då det är en väldigt fin häst!
Han är efter Bonaparte och ue Kasjan xx!
Tukan är ca 167 cm hög, men väldigt smäcker och lättriden.




Har sedan en dressyrhäst hemma, som är helt fantastiskt rolig att
rida. Han är så otroligt välriden och snäll, så jag vill ju ibland aldrig
sluta rida honom. Han heter Svanegårdens Dior och är efter De Noir.
Född 2004 och är cirka 172cm hög. Det är en stor häst, men lika snäll
som stor. Fantastiskt lättriden och positiv till arbete. Den här hästen
har tre superfina gångarter och ett psyke som alla dressyrhästar
borde haft. Snäll som ett lamm och tycker det är SÅ roligt att arbeta.
Snäll att rida ut på, och snäll i all hantering, såsom sko klippa och lasta.
Han kan alla skolorna, skänkelvikning, öppna, sluta, förvänd galopp,
galoppombyte osv. Riktigt rolig häst att rida.
I hoppningen är han grön, men tycker det är roligt och hoppar mer än
gärna. Hoppar det du styr på och är inte tittig. 

Jättefin häst! Ska knäppa nya bilder på honom imorgon :D



Sist och minst (av de jag har hemma) :) är Nixie!
Ett sto född 2002, import tyskland. Hon har varit i sverige nu ett par
år. En riktig hoppkanon. Pigg och framåt, utan att vara het. Hoppar
verkligen allt du styr på och tycker det är det bästa som finns!
Taxerar själv på hinderna och är väldigt enkel att styra på.
Är tävlad 110klasser och lätt fälttävlan. Startklar 120!
En häst som kan hoppa hur stort som helst. Hon är klok på hinder,
väldigt ärlig och vill väl. I dressyren är hon välriden, utbildad ca LA.
Går i form i alla gångarter och flyttar sig enkelt i sidan.  Byter galopp.
Snygg liten häst (164cm) som kommer passa perfekt hos dig som vill
ut och tävla.
I hanteringen är hon supersnäll, lätt att sko, klippa och lasta.

Ska ta nya bilder på henne också imorgon!



Hästarna jag förmedlar lägger jag inte upp direkt på bloggen,
utan där får ni ringa och prata med mig! Så ska jag berätta vad
jag har! :D
Kan hända jag lägger upp några c-ponnys och d-ponnys snart dock!
Vi får se :D


Kommentarer
Postat av: mimi

Sv. Okej tack så mycket för svaret! Du är verkligen jätte duktig :)

2011-12-25 • 22:52:40
URL: http://minimusangelos.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Fina bilder :)

2011-12-26 • 14:50:52
URL: http://alexsdrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0