....

"alex, du skriver aldrig att du rider tillsammans med någon, festar, eller
gör något roligt ihop med någon.. är du verkligen en sån ensamvarg, eller
är det bara något du lämnar utanför bloggen?"


Svar: Det är som du säger. Jag rider aldrig ihop med någon, jag är aldrig ute
och festar eller gör något kul ihop med någon. Jag har inga vänner i min ålder
alls. Vännerna jag har är alla mina kontakter. Så visst, vänner på så sätt har jag.
Men, några nära att hitta på saker med, det har jag inte. Har inte haft sedan jag
flyttade till Kvidinge för 8-9 år sedan.

Jag önskar väldigt ofta att jag haft en riktigt nära vän. Eller några stycken nära
vänner som det gått att prata om allt med. Någon/några man litat på.
Jag blir så jäkla less när jag läser på många bloggar vad folk hittar på tillsammans
med sina vänner. Jag vill verkligen också! Jag vill kunna vara mig själv helt och hållet
tillsammans med någon/några. Jag vill hitta på saker. Jag vill kunna snacka om allt
och inget med någon/några. Jag vill kunna ha stöd från en vän någon gång.
Inte alltid behöva vandra själv. Men, det känns som det är kört för mig.
Har jag inte lyckats på nästan tio år, så varför skulle jag lyckas nu?
Ibland undrar jag vad som är fel på mig.

Här i bloggen ser ni en alex med massor av självförtroende och visst, inom
det allra mesta så har jag massor av självförtroende. Jag har alltid trott på
mig själv när det gäller allt annat.  Men när det kommer till just det här ämnet
så är mitt självförtroende verkligen i botten.




Väldigt osammanhängande text, men gah, ibland bara måste jag få
skriva av mig lite.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är inte helt lätt att ha nära vänner... Framför allt inte om man är tjej... Du har ett intresse som tar mycket tid o då är det svårt att odla änskap. Du är oxå en stark o målmedveten person som vet vad du vill med ditt liv o då finns det inte riktigt plats för vänner. Men jag tror att du har fler vänner än du tror, om du ber om hjälp så tror jag att du får en del som faktiskt ställer upp för dig! =)

Men jag tror att du faktiskt trivs ganska bra att köra ditt eget rejs! ;)

Kram!

2011-08-12 • 09:47:42
Postat av: Louice Råå

Jag e precis likadan...sen jag flytta hit till össjö har jag aldrig heller varit med någon. Och ännu mindre nu när jag har hästen här oxå. :(

2011-08-12 • 14:01:49
URL: http://othello.blogg.se/
Postat av: isabell premfors

<3<3

2011-08-12 • 15:06:04
Postat av: Amalia

Det är så lätt för mig att sitta här och skriva att du inte alls får tänka att det är för sent att träffa vänner... men det är verkligen inte för sent. Du har ett helt liv att avklara!

det är svårt att knyta an till andra människor, särskilt om man intalar sig själv att man är dålig på det, eller rent av inte kan. det blir som en mental spärr och en vägg och osäkerhet.

jag läser dina rader, tittar på dina bilder, försöker förstå mig på hurdan du är (vilket är svårt över en blogg förstås) - men jag ser en människa som gör det hon gillar bäst och är bra på! Som brinner för något.Och jag ser DEFINITIVT att det inte är något "fel" på dig) I det möter du säkert massvis av människor som fyller upp det sociala livet gott och väl. Men man behöver någon utanför allt det där, någon som lär känna mer.



Stäng inte av. Acceptera inte det faktum att du "inte kan" eller att det är "för sent" eller att du ÄR fel - det tror jag inte ett ögonblick på! Det ända felet är att du tror att du har något som är fel.

I stället hoppas jag att du kan öppna upp och inte vara så sträng mot dig själv... våga vara du och möta andra människor utifrån det! jag önskar dig verkligen det, men jag vet att det är jätte jätte svårt och känner igen mig i känslan av oduglighet.

Men jag säger det igen, kära du, det är INGET fel på dig!

2011-08-12 • 17:03:42
URL: http://bafverfeldt.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Jag är precis likadan, rider alltid själv och har extremt få vänner. Känner mig alltid så himla ensam. Hur hittar man vänner när man är 21 liksom? Det är ju inte bara att gå fram till någon på krogen och ba hejhej vill du bli min kompis? ;) Äsch, tur att vi har hästarna! Kram på dig

2011-08-12 • 19:05:42
Postat av: Josefin

Jag vet hur det är. min pappa dog i maj och efter det försvann Alla mina Såkallade bra vänner. Bara 2 finns kvar nu. en som är 30 mil bort och en som nästan aldrig är hemma. :( Du är stark.

2011-08-12 • 21:17:58
URL: http://jtrg.blogg.se/
Postat av: s

2011-08-12 • 23:36:57
Postat av: cecilia

usch, säger som dom andra!

du är stark!

2011-08-12 • 23:37:18
URL: http://cissans.blogg.se/
Postat av: majja

Du verkar vara en underbar människa verkligen, hur trevlig och snäll som helst. Kramar i massor till dig!

2011-08-14 • 18:53:17
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0