Haha, skrälle! :)

Ja, som ni läste i förra mobilinlägget, så var han riiktigt såhär unghäst-
trotsig?! Jag bara, jaahapp. Det började med att han på framhoppningen
var lite tittig, han hoppade hela tiden, men sisådär en halv meter över
trots att hinderna låt på en meter. Spänd som en stålfjäder var han ;)
Sen inne på banan så var det massa testing på gång. Han stannade
liksom inte på hinderna direkt, utan stutsade förbi dem ungefär.
När jag tog i honom då så reste han sig säkert tjugo centimeter.
Han gick liksom inte fram för skänklen i dem situationerna. Så första
rundan, så höll vi på så på fjärde hindret (en hel del) samt så började
han göra så på femte också. Då vände jag om och tog ettan igen, som
han hoppade bra på.
Jahapp, in igen på samma höjd och bara försöka få runt den jäklen ;)
Och ja, runt kom vi. Han dummade sig på trean, och en gång på femman,
annars hoppade han allt och vi kom runt. Han var nära på att dumma sig
på sista med, men då la jag på spöet på bogen och han hoppade - men rev.
Kändes som att jag vann där faktiskt. Vi kom över!
Och nej, jag är inte direkt orolig över att han var dum idag. Han fick till bra språng
i övrigt och jag vann ju trots allt. Han är en unghäst, vi har inte varit ute på länge
och någon gång måste han ju testa. Han har ju trots allt alltid skött sig så
vi får bara se till att åka ut lite ofta nu ett tag så han får tillbaka rutinen igen :)
Hoppa bra - det gör han, han behöver bara lite tid :)

Bilder samt filmsnuttar kommer!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg första rundan och det var verkligen riktig testing.. Duktig som in i är du som lyckas få rätt på han ändå! =)

2011-08-03 • 21:11:08
URL: http://bjerlea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0