Hur är Angelo som individ?

Han är en häst som vill otroligt mycket. Hela tiden. Helst av allt
skulle jag nog varit hos honom hela tiden, dygnet runt och hittat
på grejer med honom hela tiden. Han VILL lära sig nya saker hela
tiden och är den som gärna testar gränserna. Han är aldrig den som
skulle sätta sig på tvären och vara dum, men testa gränser, DET gör
han allt. Så det gäller att vara koncekvent och hålla honom kort så
blir han också en trevlig häst tillbaka. Han är ju trots allt fem år gammal
med väldigt mycket energi som han ibland kan få lite svårt att hålla i
skinnet, haha. Han är en häst med väldigt snälla ögon som vill väldigt väl,
trots all energin han har. Han är väldigt känslig att rida. Han kan ju inte så
mycket än, utan  lär sig för varje dag. Han är lite divig och tycker att han
är jääättefin. Visst är det bra med självförtroende, men ibland skrattar
man åt honom när han lullar på där och tycker livet är fantastiskt bra....
Jag själv blir väldigt glad för hästar som är som honom. Han sprider glädje!
Med hans konstiga ideér, stora vilja och fantastiska utstrålning så blir jag
så glad varje gång jag sitter på honom. Han är så snäll och han har en vilja
att lära sig som inte många andra hästar har.
Han skulle aldrig säga "NEJ, det här vill inte jag", utan istället så
frågar han "Tycker du detta är en bra idé, så tycker nog jag också det!".

En fantastisk häst som jag kommer få så roligt ihop med nu ett år,
innan nästa ryttare ska ta över :)


Kommentarer
Postat av: sara

sv. Riktigt charmig dam!



Är lite sådär smygkär i din grå, superfin! Men ska du inte behålla den? Jag hänger inte riktigt med i svängarna.. :p

2011-04-07 • 18:47:08
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Sara

sv. Riktigt charmig dam!



Är lite sådär smygkär i din grå, superfin! Men ska du inte behålla den? Jag hänger inte riktigt med i svängarna.. :p

2011-04-07 • 18:47:28
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

vilken fin sida du har!

vacker häst!

2011-04-08 • 06:47:15
Postat av: Hulken

Jag glömde en sak men nu ser du ju vart du kan skriva tillbaka till :=)

2011-04-08 • 06:48:00
URL: http://vasternhastarridning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0