Hoppat min fina häst idag!

Idag så sprallade det i kroppen på honom när vi skulle skritta ner
till klubben (har typ 200 meter till anläggningen, perfekt framskrittning!).
Herregud, benen sprätte åt alla håll ^^ Så, jag trava ner honom hela
vägen ner istället. Mycket tryggare.
Hoppning stod på schemat och han blir verkligen bättre för varje gång!
Han hoppade banken från alla håll jättesnällt samt så provade vi på
vattengraven. Men huh, den var lite äcklig ibörjan faktiskt. Tog dock
inte så lång tid innan han lät sig övertalas och sen gick det som på räls.
Hinderna hoppade han utan problem idag. Han tycker verkligen det är
roligt! Han känner sig som en kung. Det gick lite lättare att svänga idag,
dock har vi mycket kvar att jobba på när det gäller att lyckas svänga
SAMTIDIGT som man galopperar. Det är komplicerade grejer det
vet ni.

Jag tänker bjuda er på en film. OCH jag tillåter er skratta åt min
häst som har jätteroligt och har noll koll :D Han är så goooo!

Jag själv känner stora framsteg för varje gång! :)



Kommentarer
Postat av: jacqueline

Ser bra ut :) han är så fiin :))

Tycker du är så duktig med honom som låter han galoppera. Det är en stor häst, men inte så stark och har en stoor galopp. Så den behöver ju få galoppera. Men många sitter ju ofta på såna hästar & bromsar & håller på. Tycker du är så duktig som bara håller den galoppen & sen får han själv jobba med hinderna :):)

2011-04-10 • 07:39:30
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Matilda och Elin - HÄSTBLOGGRE!

Kolla in våran hästblogg! :)

Kramisar

2011-04-10 • 09:37:06
URL: http://teampf.blogg.se/
Postat av: Ingela

Din häst lyfter ju på benen iaf! Min gasar på i 190 o har ingen koll alls! XD När jag lägger mig o försöker bromsa liiite blir han supersur! =P

2011-04-10 • 12:11:13
Postat av: sara

Det är faktiskt jättesvårt att svänga i galopp! ;D



Så fina!

2011-04-10 • 21:16:12
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åh va roligt! Fiint!

2011-04-11 • 13:05:36
URL: http://lbrantsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0