En tanke..

Jag läser många, många hästbloggar, men få utav dem är riktigt bra.
Något jag stör mig på jättemycket på hos olika bloggare - både stora
och mindre är:

(Detta gäller givetvis inte alla, och de jag tänker på gör inte alla dessa "fel",
utan kanske bara något utav dem. Känns bäst att förtydliga detta innan ni
blir arga på mig ;) )

-
Dålig svenska. Det är helt otroligt jobbigt att läsa texter bloggare skriver,
när det är väldigt mycket "fjortistext" i det, dålig stavning och dålig gramatik.
Nu säger jag inte att jag stör mig på något enstaka fel ibland, ingen är perfekt,
absolut inte jag heller, men när det återkommer hela tiden så blir det jobbigt
att läsa.

-Arga "Svar på tal". Hallå hörreni? Ge inte de anonyma så mycket energi?
Visst, ibland kanske man behöver förklara sig lite mer och då kan det bli intressant
att få höra en vidareutvecklad åsikt inom någonting, men arga svar på tal där
det står att man minsann inte alls har en tjock ponny eller att man minsann inte
alls är för lång osv osv är bara så booring. Sånna enkla "elaka" kommentarer är
väl inget att bry sig om? Ta det med en klackspark istället! :)

-Videofy.me. Ååhh, hur fruktansvärt jobbigt är det inte med denna jäkla femton-
sekunders långa reklamen? Jag får sinnes. Det är väldigt sällan jag orkar se en
film som är uppladdad där. Att deras reklamljud dessutom är ASHÖGT, gör ju att
hjärtat hoppar upp i halsgropen varje gång man väl orkar se en video uppladdad
där. Nä, tacka vet jag youtube.

-Fula mobilbilder. Hur tråkigt ser det inte ut när det alltid bara pumpas upp med
massa fula mobilbilder  bara för att ha något att uppdatera om? Näe, oproffsigt.

-Eviga tjatet om pessoabett. Behöver jag ens säga mer?


Tja, detta är vad jag tycker många hästbloggare behöver skärpa till sig lite med ;)
Har du någonting speciellt du brukar störa dig på?


Kommentarer
Postat av: majja

Något jag stör mig på något enormt är när de bara lägger upp samma bilder hela tiden! :o



Sen klagar de på att att de inte orkar ta nya bilder, ska man ha en blogg tycker jag de ska de ska komma upp nya bilder så ofta som möjligt eller bilder man aldrig sett från gamla ridpass eller hagbilder! :D

2011-04-01 • 22:50:29
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Kan bara hålla med! Brukar precis som Majja störa mig på om folk lägger ut samma bilder hela tiden också, eller när det läggs ut inlägg flera ggr i veckan om "att dom inte orkar blogga och att dom lovar att uppdateringen blir bättre snart". Känner iofs igen mig liiiite på några av punkterna, men alla har vi något dåligt ;) Haha!

2011-04-02 • 00:23:10
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: MALOU KASTMAN

Jag tycker ungefär likadant som du, videofy.me tar död på mig.. jag verkligen hatar det! och dessa svar på tal, jag tycker det kan vara bra att ta upp det i inlägg ibland för att "förklara sig" men man behöver inte ta upp minsta lilla elaka kommentaren, och blir det för ofta är det också jobbigt!

2011-04-02 • 10:37:50
URL: http://maloukastman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0