Angelo stjäärna

Idag så plockade jag ut lite tittgrejer som jag skulle hoppa med
Angelo. Tog fram en stor grind, paketer och plastgrejer, ah ni kommer
se vad det är för plastgrejer på bilderna sen x) Angelo var... spänd och
tyckte detta var riktigt äckligt, men trots det så hoppade han snällt över
ändå. Med sin egen stil dock, haha. Han skötte sig alltså över förväntan,
då jag trodde han skulle protesera och inte alls tycka dessa hinder var ngt
för honom, men han tog mig med storm och hoppade trots att han tyckte det
var lite äckligt. Rätt inställning!
La upp en oxer  med sockerbitshinder där fram och höjde upp lite bak och han
hoppade riktigt jäkla fint på det! :o Höjde upp till 110 en gång och han hoppar
med gott självförtroende och lika enkelt för det. Det var ju ett väldigt enkelt
hinder att hoppa, i och med jag bara hade sockerbitshöjd där fram, så därför
kände jag att jag lätt kunde höja lite där bak  :)
Duktig häst. Nu ska han få vila från hoppningen fram tills lördag/ söndag.
Smälta allt som hände idag.











Angelo tycker han är ballast i världen som vågar hoppa sånna här
farligheter. Han tror liksom att han är ensam om att våga göra sånt...
Vet inte riktigt hur jag ska förklara för honom på bästa sätt så han inte
blir helt knäckt att i princip alla hästar hoppar alla typer av hinder.
Kanske är bäst att inte berätta över huvud taget?  Så han får leva som
en kung i sin egna lilla värld...  :) eller vad säger ni ^^ xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0