Hur man lägger in filmer på sin blogg!

Någon frågade hur man lägger in filmer på sin blogg,
och jaa, kan säga att jag också hade ett helvete med
hur jag skulle göra tills jag lärde mig xD
Haha, jaja.
Jag tänkte visa i ett inlägg här, där jag ska visa er med bilder!
Så det blir superlätt att förstå.

Hur man lägger in filmer på sin blogg!

1. Först går du in på det youtubeklippet du vill lägga in på din blogg.
Nedanför finns en knapp som heter "Bädda in". Klicka där, så kommer
det upp en LÅNG länk nedanför. Kopiera HELA den.




2. Gå in på din blogg. Klicka på knappen "HTML" som finns precis brevid
den knappen du klickar på när du ska ladda upp bilder. Då kommer
denna rutan upp. Klistra då bara in din länk precis där du vill ha den!
I Mitt fall vill jag ha filmen längst ner.



3. Såå, och då kommer den upp på din blogg!
Det ser lite konstigt ut. Det ser ut som att det bara är en gul/beige
ruta som är på din blogg, men så fort du publicerat inlägget
så finns filmen där på din blogg :)




SUPERENKELT eller hur? :)

Förstår ni inte, så lovar jag att jag ska förklara ännu en gång till :p

Filmen jag la upp, är en på mig och Rolle, min andra tävling på honom
en LB som vi vann i ÖSREGN  :p I hässleholm :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Måste klippet ligga på youtube, eller hur gör man om man vill lägga upp ett eget klipp från sin dator? :D

2010-11-01 • 11:26:02
URL: http://aaamaaandaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0