Mål

Jag har lagt upp en mållista på vad jag vill ha klarat av att göra
inom 10 år. Så att när jag är 28 år så hoppas jag att jag kan bocka
av hela denna listan.

-Ta körkort

-Bli hovslagare

-Gå unghästutbildnignen på flyinge

-Bli C-tränare i hoppning

Att bli c-tränare kommer bli svårt, men det ska väl gå?
Man ska ha tävlat 130klasser med godkända resultat.
Svårigheten i det är ju att lyckas ha en häst med den
kapaciteten. Aja. Jag får väl kämpa för det?


Egentligen är det helt vansinnigt att man måste ha tävlat
så höga klasser. Nog för att man kan utbilda sina egna
hästar dit, men saken är den - det är väl inte alla som har
råd? Där finns hur mågna som helst som är riktigt duktiga
på att både rida och lära ut, men som inte har pengarna
att köpa häst och hålla en häst. Hur orättvist är det inte?

Men, jag ska klara det. Vänta ni bara så ska ni få se!

Det här är något jag verkligen vill. I framtiden vill jag även bo
på gård. Ha mitt eget stall med sju eller åtta boxar. Det hade
varit så perfekt. Det här ska bli verklighet. Jag tänker inte
ge upp om detta.

Vad har du för mål? Inte bara drömmar, utan MÅL?





Kommentarer
Postat av: Henrietta

du får köpa wendy och tävla sm haha :D!

2010-11-30 • 19:33:28
URL: http://rolletollebus.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Svårigheten i det är ju att lyckas ha en häst med den

kapaciteten."

Vilken korkad mening? Du ska väl kunna plocka en outbildad häst dit om du ska bli värd att vara C-tränare!?

Hoppas verkligen inte att du blir C-tränare, för det har du verkligen inte kunskap till överhuvudtaget! Usch!

2010-11-30 • 21:03:57
Postat av: Anonym

"Svårigheten i det är ju att lyckas ha en häst med den

kapaciteten."

Vilken korkad mening? Du ska kunna ta en outbildad häst till dom klasserna för att förtjäna att vara C-tränare!

Hoppas verkligen att du inte blir någon tränare alls, för du har ingen kunskap till det överhuvudtaget! USCH!

2010-11-30 • 21:06:44
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Du tolkade den meningen fel . Klart jag ska kunna ha en outbildad häst och kunna ta den upp till de klasserna. Men. Saken är den att alla hästar inte har kapaciteten hur bra den än tränas och utbildas. Vad jag menar är att jag inte är den som har RÅD att köpa en unghäst som har blodet att kunna ta sig till MSV med rätt utbildning. Säg vad du vill, men jag står för att alla hästar inte har kapacitet att hoppa MSV om så den bästa ryttare skulle utbilda dem. :)

2010-11-30 • 21:19:15
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: alex - xelaaa.blogg.se

Måste tillägga att jag inte menade att det är den ENDA svårigheten med att bli tränare. Det finns så mycket man måste kunna, men det är den största svårigheten för MIG. Just pga det jag skrev i förra kommentaren ;)

2010-11-30 • 21:20:26
URL: http://xelaaa.blogg.se/
Postat av: Matilda Jönsson

moget att skriva hoppas verkligen att du inte blir någon tränare alls och dessutom är anonym! Jag tror du kommer bli en jätte bra tränare och svårigheter är till för att övervinnas, :)

2010-11-30 • 23:15:58
Postat av: elin

förlåt för förseningen fina du!

namn: holes

lösen: elin



puss/anotherround.

2010-12-01 • 12:46:27
URL: http://holesinhappiness.blogg.se/
Postat av: Angelica

Låna Tracey vet jag! :D Lätt att du får låna henne för att tävla 1.30! :D

2010-12-01 • 20:34:21
Postat av: Sara

Om RGB skulle sätta sig upp på en ganska dåligt riden normalbegåvad häst som i vanliga fall går 110, så tror jag i af att han utan större svårigheter skulle kunna hoppa den 130 banor ;)

men du har rätt i att det är lite dumt att ta in folk på resultat, eftersom alla inte har ekonomi till att tävla överhuvudtaget. Men iofs så kan man tycka att en C-tränare skulle behöva lite erfarenhet från tävling också, själv skulle jag inte träna för en tränare som inte har tävlat minst medelsvåra klasser.

Låter kanske lite dumt eftersom man kan vara duktig ändå men så tänker jag :)



Mina drömmar är att bli världens bästa ryttare, bo i Frankrike och vinna världscupen :D

2011-06-16 • 00:52:11
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0