Belladonna

Tänkte berätta lite om min ponny, Belladonna.
Köpte henne hösten när hon var 3 år gammal och
som projekt att rida in och utbilda.
Hittade henne i Kristianstad och jag kan ju säga
att jag föll för hennes temprament direkt.
Såg guldkornet i ponnyn. Lite nervöst
var det, första egna 3åringen. Hade ju ridit
in hästar förr, men detta var min första egna.
Men, snällare ponny får man leta efter.
Har aldrig någonsin haft något problem med henne.
Superenkel i alla läge.
Skulle kunna skriva hur lång text som helst, om denna
ponny. Hon är idag 5 år och har hunnit starta en 1 meter
och 110 cm på pay and jump. Helt klockrent.
Tyvärr har vi haft lite otur just denna termin, då hon sträckte
sitt knä i mars. Satte igång henne, men jag tror hon nu har en låsning
i ryggen/rumpan som vi ska kolla upp. Därför rids hon inte för tillfället.
Jag kommer skriva mycket, mycket mer om henne och mycket oftare
så fort jag ska sätta igång henne igen.

Hon är e. Yrrol och  ue. Congac. Perfekt stam.

 

Bilderna är klickbara

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Himla fin ponny! :)

2010-05-24 • 13:26:35
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0