Bilder på Muffins!

Åh, vad fiiiiina de blev!  Ojdå. Det där lät lite ego kanske.
Har precis tagit lite bilder på dem, se och njuut.
Någon som vill komma över på fika? (A)



   

   



Receptet:

8 portioner
Stora formar, 6 st/plåt

Tillagningstid: 20-40 min
Svårhetsgrad: Lätt

2 ägg
2 dl strösocker
1 dl mjölk
3/4 dl Milda flytande margarin
3 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Till formen:
Milda margarin
Ströbröd


Glasyren:

60 gram mjukt smör
5dl florsocker
1tsk vaniljsocker
100g phiadelphiaost
Strössel/frukt eller annat

Gör såhär:
1. Rör ihop smör, florsocker, vaniljsocker, phiadelphiaosten krämig.

2. Bred ut över muffinsarna. 

3. Granera med strössel eller dyligt. 

KLART! 
1. Sätt ugnen på 225°C.
2. Vispa ägg och socker pösigt, antingen för hand 3-4 min eller kortare tid med elvisp.
3. Mät upp mjölken och rör ner den i äggsmeten tillsammans med margarinet.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Rör i mjölblandningen försiktigt så att den invispade luften i ägg-sockersmeten inte försvinner. Alltför kraftig omrörning kan göra att muffinsen blir sega.
5. Häll smeten i formarna. Vissa muffinsformar kan behöva smörjas.
6. Grädda muffinsen i mitten av ugnen ca 10 min.

Smeten räckte till 8 mellanstora muffins.







Kommentarer
Postat av: josefin

diggar din blogg :DD

besök min ^^?

2010-07-15 • 15:55:15
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: kajsa

Vad goda dom ser ut =D

2010-07-15 • 18:53:59
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0