Recept på mina cupcakes!

Fick önskemål om receptet på mina cupcakes :D
Det är superenkelt recept som ALLA kan baka!


8 portioner

Stora formar, 6 st/plåt

 

Tillagningstid: 20-40 min

Svårhetsgrad: Lätt

 

2 ägg

2 dl strösocker

1 dl mjölk

3/4 dl Milda flytande margarin

3 dl vetemjöl

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

 

Till formen:

Milda margarin

Ströbröd

1. Sätt ugnen på 225°C.

2. Vispa ägg och socker pösigt, antingen för hand 3-4 min eller kortare tid med elvisp.

3. Mät upp mjölken och rör ner den i äggsmeten tillsammans med margarinet.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Rör i mjölblandningen försiktigt så att den invispade luften i ägg-sockersmeten inte försvinner. Alltför kraftig omrörning kan göra att muffinsen blir sega.

5. Häll smeten i formarna. Vissa muffinsformar kan behöva smörjas.

6. Grädda muffinsen i mitten av ugnen ca 10 min.

 

Smeten räckte till 8 mellanstora muffins.



Frostingen gör du såhär:

Ingridienser:

100gram phiadelphiaost
60g mjukt smör
300gram florsocker
1tsk vaniljsocker

(om du vill, ta lite citronsaft i!)

Gör såhär:

1. Vispa ihop smör, florsocker och vaniljsocker
2. Vispa ner phiadelphiaosten
3. Färga glasyren med karamellfärg eller behåll den vit
4. Bred på dina muffins!
5. Garnera gärna dina cupcakes med strössel, frukt, choklad eller dyligt.
Endast fantasin sätter gränser!


Kommentarer
Postat av: Alina

åh, tack så hemskt mycket!

2010-12-22 • 15:25:38
Postat av: Bella Kristiansson

de måste jag prova :D

2010-12-22 • 15:26:26
URL: http://bellaafotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0