Lite irriterad.

Blir fruktansvärt irriterad på den här artiklen.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8276500.ab

HM har fått en anmälan för att de använder för smala modeller.
Jag kan inte någonstans se att dessa tjejer är underviktiga?
Seriöst. Titta på bilden? VAR är de för smala?
Var är världen påväg när man snart måste vara överviktig för
att inte "mobbas"? Det har gått lite för långt nu tycker jag.
Jag får själv ofta också höra att jag ser underviktig ut och att
jag är för smal. Det känns väldigt nedvärderande när folk säger
så och när jag då svarar emot och säger att jag inte alls anser
mig vara för smal, så undrar de genast om jag har ätstörning
eller ser mig själv på fel sätt. Jag liksom dessa modellerna
har NORMALVIKT. Skulle jag sen ut och kanske springa en
runda, så får folket nästan panik över det och säger att jag
redan är alldeles för smal. Men, jag springer inte för att bli
smalare, utan för att träna kondisen. För konditionen är
hur viktig som helst för att kroppen ska må bra.
Det är inte rätt att alla de som är övervikta
nästan hyllas för att de är det. Det är inte rätt. Hur hälsosamt
är det egentligen?
Aarrrghhh... "det är inte snyggt att vara så smal". Eh nähe?
Det är det väl visst? Så jävla mycket avundsjuka finns det
i alla de kommentarer om att det inte är snyggt att vara smal.
Läste en kommentar till artiklen där det stod "äckliga utseende-
fixerade svinsamhelle". Jag blev riktigt irriterad. Vad menar den
människan med det? Att alla smala(NORMALVIKTIGA) människor är
utseendefixerade? Absolut inte. Snarare så är alla smala sunda
människor. Ni förstår, att alla smala människor svälter inte.
Visst, det FINNS extremfall. Abslout. Men, jag anser inte att HMs
modeller är det. De är jättefina tycker jag. Alldeles normala.
Det stör mig att det ska skapas trender med mulliga modeller.
De kallas för plussize modeller, men folk gillar att kalla dom
"normalsize". De här tjejerna är INTE sunda, dom är
överviktiga - det sänder ut helt fel signaler det med.
För man kan inte skylla på stor benstomme, fett
har inget med skelettet att göra. Då är det en osund
livsstil de har, varför ska man smitta av det på unga för?
När fetma är ett sådant stort problem i USA och
Storbritannien, och snart ett stort problem här.


Skulle kunna skriva hur mycket som helst om just detta ämnet.
Kommentera JÄTTEGÄRNA! Hade varit roligt att diskutera detta
ämnet.


Kommentarer
Postat av: Madde

Så att om jag som har fött 2 barn och fortfarande har lita "hull" kvar på kroppen ställer mig brevid en sån skyltdocka, Då anses jag alltså vara fet? Dom skyltdockorna är ingen förebild. För det första, Vem vill vara så mager så att där inte finns ngt att ta i "när åskan går", Sen för det andra. Att ha skyltdockor som är så pass magra att bara folk som har storlek XS-S skall kunna gå in och köpa dom kläderna som skyltdockan bär, Då är det ju inte ngt som står rätt till. Jag vill oxå kunna gå in på H&M och handla kläder som sitter bra på mig, Utan att behöva veta att jag måste banta ner mig till det midjemåttet som skyltdockan har...

Jag tycker inte det är mer än rätt att dom blivit anmälda för att ha skyltdockor som är för smala ...!

2010-12-14 • 18:59:50
URL: http://maddealskarsinfamilj.blogg.se/
Postat av: Ingela

Att säga att de är normalviktiga är ju inte riktigt sant, men de ser väl inte sååå sjukt smala ut som andra modeller. Men sen är ju vissa så smala naturligt, det är ju inget man kan rå för!

2010-12-14 • 21:37:35
Postat av: Angelica

Jag håller med dig Alex, i precis allt som du skriver! Jag är på din sida :D Jag är oxå smal och får ofta kommentarer för det men räknar man på mit bmi så är jag normal nästan tjock x) Men ser du mig så kallar du inte mig tjock direkt utan raka motsatsen.. Nää jag håller på dig :)

2010-12-14 • 21:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0